20170428

Single Lady nerada Jůťup stayzmd párty

Letlampa

Před chvilkou jsem tady na Univerzálovi popsal radosti z tuzemské seriálové tvorby a rozplynul se ze Světa pod hlavou. Trh audiovizuální zábavy je veliký nenasyta přičemž vedlejším a někdy bohužel zároveň nejpodstatnějším efektem produktů televizního a filmového zábavního průmyslu je jejich využití coby nosičů komerčních sdělení. I proto se k paletě českých krátkých TV a web TV seriálů přidala tvorba z mediální skupiny Andrejka Babišovýho. 


Babišův Playtvák je doposavad kupou nesourodých hoven, okázalou bulvárnost nelze nevidět, snaha napodobit kvalitní salám TV Stream z něj jenom čiší, ale Playtvák nudí, kam jen klikneš, vše podtrhuje ošklivý layout, ktorý tiež vyzerá naozaj provinčně. 
Zatímco Seznam Lukačovič má pod sebou lidi, co řídí jiný lidi, který našli a najali lidi co stvořili lokální fenomény Autobazar Monte Karlo nebo Kancelář Blaník, tak Babišovi lidi podobný lidi pod sebou zřejmě nemají a hledat je asi taky moc neumí (anebo se taky každej nedá koupit, nebo nevim).

Maličkato se ovšem blýsknulo na časy s Jáňou Plodkovic, která hraje extra sebevědomou kundu ředitelku v sitkomedyjce Single Lady ( v překl. Osamělá stará větev). 

Z toho trošky, co jsem ze seriálu zatím viděl se dá usoudit, že dílko sází na docela solidní scénáře (hluchý místečka tady jsou teda taky - ale asi bych to nenapsal lepěji hele - ani z půlky), na poměrně uvěřitelné dialogy a na naprosto nerozumně dávkované vulgárno - to dává dynamiku a uvozuje současnost a patrně taky seriál prodá lidem.
Stěžejní storka a jakási kostra Single Lady je bohužel klišácká nikoli lišácká, spojlerovitě: zkrátka mamička Anička Šištička naší šéfce našla eanýho papíka, samce kance, ale samec utek hned po skutek a vzniklá poškozenec dcérka už je velká, dělá šéfku a je na lidičky zlá. 
Takže shrnem si to: celkem zajímavé hlavní postavy, solidně napsané scénáře zatím uvedených epizod (až na ten hlavní příběh a pár průserovitostí popsaných mnou níže), režie se daří, stříhal profesionál Hejna - evidentně s tím šmikpultem umí, zato doprovodná muzika je na píču se vtírá a ruší, otravuje, je mi z ní na blití nepříjemno.
Na scénáři maká genderově nevyvážený tým dvou žabek, to je oukej, páč nahlídneme na svět (i když vyfabulovanej) brejlema něžnýho pohlaví, jen jestli tady není toho estrogenu až moc no.
Prostředí taky hraje svoji roli, sledujeme jakoby prostě zákulisí Tývý Óčko, teda to je pecka, sáfra :( Bohužel bylo využito toho, že Óčko patří do Promiňjako Media Imperium a tak musíme čumět do kanclů, chodeb, vejtahů, který užívá a slovně v nich perlí fiktivní moneyžerment mocné (no, spíš nemocné) šoubizové telky. Asi by mě daleko víc oslovila postava ředitelky Pekáren Penam a její tým a tamní lokace, než toto sterilní akvárium s divnejma rybama mediálního průmyslu, mám svíravej pocit, že to už tu bylo milion a po stý jinak sice, zato dycky stejně podobně.


U dílu P*cačka jsem se zasmál hlavně při scéně z porady, i když já jsem na poradách s kolegy řešil naprosto odlišná témata, diskuse bývala podobně plodná, takže LOL. 


Hodnotím kladně: postavu, charakter a herectví Jany Plodkové - zase jí to na těch bobech sviští, herectví Koptovo je samosebou opět profesionální - dročkař je uvěřitelný - náš starej dobrej autobusovej koala Mácha (nedávno ještě vynikající náčelník bandy fízlů v okrese na severu, s hrudí potetovanou logem LENIN :D).
Odvaha být nesmírně a nemístně vulgární a přitom si zjevně dělat ze sprostoty a stádnosti legraci, to jsou největší klady, dřív by se řeklo devízy, série Singl Lady. 
Některé zde užité nápady a scény by obstály i v celovečeráku zaměřeném na ženské publikum a přitom by spolehlivě rozesmály i mužské diváctvo. 
Desetkrát kozy, napiš, Kolín a okolí, yop, storky situační jako je ta z porady, tak ty se povedly, tam se zasmějete, tedy pokud jste podobně zvrhlí a zeširoka rozkročení v oblasti humoru jako moje nepatrná maličkost: Nejsme redakce Respektu nebo Když se jmenuješ Slávek a děláš někde v dolech LOL!

Záporné jevy v seriálu Single Lady podle mě jsou: penorativní Gábinka, neboť je tupá moc okatě a to mě nebaví, její charakter je pojatý opravdu hodně po holčičácku a celý mě to irituje a nutí k úvaze, že nejvíce si berou blbky na paškál zase jenom blbky. 
Hodně mi vadí použitá hudba, ale sám bych nevěděl, čím vizuál podbarvit, aby to udrželo ročníky 1990+ u zobrazovačů. Anglický zpívané hovno s klavírem tutově není to, co bych já chtěl slyšet jako ústřední melodii českého seriálu, už jen z hlediska marketingu - hovno si totiž nikdo nezapamatuje :D
Šňupání kokainu v prázdným klubíku, jééé to je trapnost, proč to tam kurva někdo vůbec zapracuje, to mohlo zaujmout kdysi, jakože se v Práglu fetuje sněžka, dneska už stokrát řezanej derivát frkaj jenom zoufalci, mafiáni, rádoby stars cs šoubizu, pornoherectvo a pár top manažerů, rewrite, autocenzůra, to by pomohlo, prej šňup šňup, ach jo.

Poznámka - porovnání produkcí:
Nehrajme si na hýrouzzz, všecko je to vo lidech a vrána k vráně sedá, dotační oligarchie není totéž co kreativní mašinerie, v tom to celý je, ale na dosavadní snažení Promiňjako vyPlaytvák dobrý a neplaytvá se tady silama a prachama tak jako u ostatní produkce či spíše reprodukce tohoto imho zbytného čenlu.  

Na Liboc seru a taxikář nejsem